Forside » Sådan virker.. » Fakta CV karburator


Sådan virker..
Send to Print

Fakta CV karburator

MAIN JET 
Dynojet matcher deres main dyser til at kunne funktionere korrekt.
Nemlig statisk belastning og dynamisk belastning. Under den statiske belastning er brændstoftilførslen via main dysen når der køres i højt gear og omdrejningstælleren bevæger sig langsomt.

Den dynamiske brændstof portion af main dysen er den brændstof der tilføres i mellem området. Eks. du har en GSXR1100G med #130 main dyser. Du installerer #125 main dyser. Ved efterfølgende test på landevejen konstaterer du at cyklen er blevet bedre i toppen men at den trækker dårligere fra mellem området, altså responsen er blevet dårligere. Du installerer så #135 main dyser. Ved ny testkørsel konstateres så at mellem området nu er blevet godt, men at toppen nu er blevet dårlig. Dette er et almindeligt kompromis der er nødvendig ved brug af almindelige dyser.

Hvis du derimod installerer Dynojet dyser #130 vil du få god mellem område accelleration samtidig med med en god top. Dette er fordi Dynojet dyser har et speciel venturi design som sikrer et godt statisk flow, samtidig med et godt dynamisk flow. Dette sikrer at motoren får den konstante brændstof levering den behøves for at lave det du beder den om.

MAIN AIR JET
Denne dyser bestemmer mængden af luft til emulisionsrøret som bliver blandet med brændstoffet som bliver trukken op fra "float bowl". Dette kontrollerer mængden af brændstof som kan blive leveret til venturien fra "float bowl". Jo større luftdyse jo mere luft og derved mindre brændstof. Jo mindre luftdyse jo mindre luft og derved mere brændstof. Dynojet ændrer kun sjældent denne dyse for at få så flad en brændstof leverings kurve som mulig.

NEEDLE JET (EMULISION TUBE)/NEEDLE CAP
Mange nyere cykler har en meget flad brændstofkurve når der køres med standard udstødning og luftfilterbox. Når udstødning skiftes, ændres brændstofkurven normalt fra at være flad. Du behøves så at gøre cyklen mere mager ved lave omdrejninger og give mere brændstof ved høje omdrejninger, eller at gøre cyklen federe ved lave omdrejninger og give mindre brændstof ved høje omdrejninger. For at kunne løse dette problem incl. kørbarhed bruger Dynojet "shrouds", "cap style nozzles" for at justere den øvre og lave ende. Disse har også en side effekt at de forstøver brændstoffet bedre ind i luftstrømmen ala fuel injection.

FUEL NEEDLE
Designet af en nål er der hvor man bruge mest R&D tid. Nålens profil / stigning er for at give den korrekte mængde brændstof

Nyheder
Så er det i denne weekend...

...at Dynojet afholder kursus for deres importører i det europæiske
Sne rallyet i Sverige er netop overstået

For alle gælder det om at få den maximale udnyttelse af bilens potentiale.
Rossi er i fuld gang...

Rossi er i fuld gang...
... er du??
Valget er dit...
- ønsker du et høj performance luftfilter til din bil???
Klar til at krydse Alperne???
Vi ved det fra os selv, frisk luft er sagen, endda masser af frisk luft.
Så er der gang i 2011
Godt Nytår til alle vores kunder og brugere
Nye Produkter
Yamaha R1 2007 - Power Commander
Dynojet Power Commander til Yamaha R1 2007
Aprilia RXV/SXV 450/550 K&N Filter Element
K&N Filter element til Aprilia RXV/SXV 450/550
BMW (E87) 118i og 120i - K&N 57i Performance Kit
K&N Filter har lavet 57i Performance Kit til BMW 1 serie (E87) nu også til 1.8 ...
Suzuki VZR1800 Boulevard M109R - Power Commander
Dynojet Power Commander til Suzuki VZR1800 Boulevard M109R
Kawasaki ZX-10R 2006 - Power Commander
Dynojet Power Commander til Kawasaki ZX10R 2006
Honda VTX1800 - K&N Custom filter
DOT-E lancer det nye flotte luftfilter til Honda's flagskib af en cruiser ...
Suzuki VL1500 2005 (C90 - C90SE)
Det er let at få flere kræfter, i Suzuki's Intruder 1500i og kaldet Boulevard ...
Yamaha R6 2006 - Power Commander
Dynojet Power Commander til Yamaha R6 2006
BMW R1150 R / RT - Wideband Power Commander
Power Commandere til BMW R1150 R / RT
Mazda MX5 2.0 16v - K&N Filter
K&N har lavet luftfilter element til den nye Mazda MX5 2.0 16v