Forside » News » Presse » Mr. Dyno rolls again!

Mr. Dyno rolls again!

Af: Peter Rahbek

Jamen... Sådan ser Mr. Dyno altså ud! Men han er for pokker da ikke den eneste danske motorcyklist, som kunne trænge til at smide et par kilo, responderer redaktørens kone med overbevisning.

Danmarks virkelige Mr. Dyno hedder Ove Bang Pedersen.

Mange motorcyklister kender ham fra tiden hos Mogens' MC (der idag hedder SPH), men nu har gasresponse-eksperten efter længere tids sygdom endelig fået sit eget værksted, hvor han fremover skal operere med effektlydpotter, Dynojet nåle/dyse-kits, PowerCommander chiptuning mm.

Yderst få forstår som Ove at trimme en motorcykel ind, så motoren både karburerer perfekt, yder sit bedste og forbliver sejlivet og fuldt kontrollerbar på én gang. Det er et håndværk som både kræver forstand på teknikken, føling med motorcykler og masser af praktiske erfaringer.

Men Mr. Dyno himself har mange gange bevist at han mestrer kunsten. Han forstår nemlig, at motorcyklister har brug for en entydig sikker gasrulle-føling, lynhurtigt response, god gasopsamling i kurverne og et mildt "shut off", så motorcyklen ikke risikerer at stalle, når man lukker af for gassen.

"Det er jo de færreste kørere som mestrer at balancere en cykel, der som en anden racer er rigget op til optimal ydelse i et ganske snævert omdrejningsområde øverst oppe på grænsen mod det røde felt", forklarer Ove. "På landevejen er det helt andre faktorer som tæller, selv om vi altid kan glæde os over flere hestekræfter til en sikker overhaling!"

Man kan kun give eksperten ret. Fremover arbejder han på et værksted, hvor forholdene er helt ideelle til montering, test og trimning af de delikate tuningsdele. Det er importselskabet K&N Filter Danmark fra vestjyske Ulfborg, som sammen med Mr. Dyno står bag initiativet. Men Oves nye værksted ligger i Førslev ganske nær ved Haslev, nærmere bestemt på adressen Førslev Bygade nummer 9.

Værkstedet har kostet en formue at indrette og har Danmarks med garanti bedst lyddæmpede og ventilerede Dynojet målebænk. Nu skal det så vise sig om der er kunder nok til at gøre optimations-forretningen rentabel på sigt.

Vil du vide mere om, hvad Mr. Dyno kan gøre for dig og din motorcykel, så kan du kontakte DOT Engineering (Øst) på booking-tlf. 97 49 21 00 eller sende Ove en mail på adressen: mr.dyno@dot-e.dk

Den Blå Avis og MC-Basen vender tilbage senere på sæsonen med nærmere omtale af den nye tunings-forretning og vi satser også på at testkøre nogle af de maskiner, som Ove har optimeret. Så vil vi knytte ejernes/brugernes kommentarer til de små men virkningsfulde forandringer på motorcyklerne.

Og hvordan går det mon så med forbruget efter en modifikation? Svaret får du til sommer....

Hovsa. Der kommer sgu' da pludselig en helt ny vægt bag udtrykket: Stay tuned!